Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi Tıp Fakültesi 14 Mart Haftası etkinlikleri kapsamında düzenlenen “Tıp Eğitiminde Tarihsel Dönüm Noktaları” başlıklı seminer çevrim içi olarak başarıyla gerçekleştirildi.
Moderatörlüğünü Tıp Fakültesi Dekan Yardımcısı ve Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Şeyda Ferah ARSLAN’nın yaptığı seminerde, Kafkas Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Fatih KARA konuşmacı olarak yer aldı.
Seminerde tıp eğitiminin tarihsel gelişimi, dünyada tıp eğitiminde yaşanan paradigma değişimleri ve günümüz tıp eğitimine yön veren temel reform süreçleri ele alındı. Antik dönemlerden başlayarak modern üniversite modeline uzanan süreçte tıp eğitiminin geçirdiği dönüşüm üzerinde duruldu. Özellikle 1910 yılında yayımlanan Flexner Raporu’nun ardından tıp eğitiminin bilimsel temellere dayalı olarak yeniden yapılandırılması, temel bilimler ile klinik eğitim arasındaki ilişkinin güçlendirilmesi ve modern tıp fakültesi modelinin ortaya çıkışı gibi önemli dönüm noktaları katılımcılarla paylaşıldı.
Seminerde ayrıca günümüzde tıp eğitiminde öne çıkan öğrenci merkezli eğitim yaklaşımları, probleme dayalı öğrenme, entegre eğitim modeli ve simülasyon temelli eğitim uygulamalarının tıp eğitimine sağladığı katkılar da değerlendirildi. Tarihsel süreç içerisinde gelişen bu yaklaşımların, hekim adaylarının eleştirel düşünme, klinik karar verme ve ekip çalışması becerilerini geliştirmedeki rolüne dikkat çekilerek çağdaş tıp eğitiminin geçmişten gelen birikimle şekillenen dinamik bir alan olduğu vurgulandı.
Program sonunda Tıp Fakültesi Dekan Yardımcısı ve Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Şeyda Ferah ARSLAN, tıp eğitiminin tarihsel gelişimini farklı boyutlarıyla ele alan bu tür akademik paylaşımların eğitim programlarının geleceğine ışık tuttuğunu ifade ederek değerli sunumu için Dr. Öğr. Üyesi Fatih KARA’ya ve seminere katılım sağlayan tüm katılımcılara teşekkür etti.
16.03.2026